hannahakansson -

Alla inlägg under september 2014

Av Hanna Håkansson - 30 september 2014 21:57

 

Denna tisdag har det varit full rulle för min del. Men jag gillar det! Först skola och under lunchen mötte jag upp Fredrik för att äta tillsammans med honom. Tränade som sagt efter skolan vilket var skönt, lugnt innebandypass blev det idag eftersom vi inte var så många, men det var roligt ändå. När jag kom hem åt jag sallad från willys, favoriten, sen duschade jag snabbt och hann med lite plugg innan jag och pappa stack in till stan igen för att se damernas premiär seriematch. Hade planerat att se den med Tami och Fredrik så det gjorde jag.


Nu har jag kommit hem, läst igenom lite företagsekonomi och ska strax ta och sova för det behövs verkligen, puss och godnatt!

Av Hanna Håkansson - 30 september 2014 18:54

                       

Av Hanna Håkansson - 29 september 2014 21:03

 

Tänkte bara kika in här lite snabbt! Jag vet att uppdateringen inte ligger på topp som vanligt, skriver för tillfället, eller gjorde både idag och igår, bara ett inlägg per dag. Men det är så att vi har en hel del på gång i skolan just nu som jag prioriterar först för att allt annat ska underlättas. Jag ska försöka få bloggen att ligga på en jämn nivå med inlägg trots tidsbristen. Så nu vet ni att jag försöka göra mitt bästa!


Annars då? Jo skoldagen rullade på bra och när jag kom hem har jag pluggat fram tills nu, så det har inte varit någon händelserik måndag direkt. Ska gå igenom lite glosor snabbt sen blir det sängen för min del. Lång skoldag imorgon med träning därefter, träningen är något jag verkligen längtar efter i vardagarna då man kan släppa allt och bara tänka på det som är viktigast just för stunden. Återkommer imorgon med fler inlägg.

Av Hanna Håkansson - 29 september 2014 12:35

     

Denna outfit hade jag på mig i fredags men har glömt att visa den. Ganska simpel då Fredrik sov hos mig i torsdag tills fredag så hade inte så mycket tid att lägga ihop en så bra outfit som möjligt liksom. 


Blus - bikbok / jeans - h&m / halsduk/sjal - lindex / jacka - zara

Av Hanna Håkansson - 28 september 2014 14:40

 

Hejsan! Hoppas allt är bra med er, har tyvärr inte hunnit med bloggen helt och hållet i fredags eller igår.

I fredags efter skolan åkte familjen + mormor och morfar till Ystad för att övernatta där och äta god mat, samt fira mormor lite extra. Det var hur mysigt som helst och jag körde faktiskt dit och hem vilket gick jätte bra, älskar att köra bil haha. Fick i alla fall många bilder därifrån så kika in lite senare för att ta del av dom.


Igårkväll så träffade jag tjejerna i laget och två av våra tränare, Ellinor och Lina, för att käka middag. Det blev en ceasarsallad för min del och det var så gott. Efteråt drog vi oss till Tami där vi spenderade resten av kvällen, riktigt mysigt och vi fick pratat en hel del. Bra uppladdning inför matchen som vi spelade idag. 

Nu har jag gjort mig iordning lite för att strax dra till Fredrik för att vara där resten av dagen. Bloggar senare, har massa inlägg på gång!

Av Hanna Håkansson - 26 september 2014 07:00

 

Tänkte i detta inlägg visa min parfymer eftersom jag fått frågan om det ett par gånger.


 

Först ut är det min Daisy parfym från marc by marc jacobs, den luktar så sött och blommigt, denna köpte jag när jag skulle till London förra året.

 

Denna från Ralph Laruen - nr 2, fick jag av Moa i konfirmationspresent förra året. Luktar väldigt fräscht och den håller väldigt länge, en av mina topp två helt klart!


 

"In 2 U" är från Calvin Klein och den fick jag av Fredrik i somras, den luktar väldigt moget och väldigt blommigt.


   

Denna luktar såå gott och det är Bombshell forever från Victoria's secret, köpte den när jag var i USA och även denna luktar väldigt moget och har en diskret men otroligt god doft.






Av Hanna Håkansson - 25 september 2014 21:03

 

   

Tänkte bara dela med mig av lätt middag om man har bråttom eller liknande, elelr bara känner för något lagom att äta på kvällen. Sallad funkar alltid för mig, jag gillar salladsbarerna på willys och maxi starkt. Men ibland känner kanske inte för att handla utan bara slänga ihop något av det man redan har hemma.


Till denna salladen som är min favorit atm, brukar jag använda italiensk salladsmix för där finns babyspenat blad i som jag älskaar. Lite krasse, dock bara om man vill för det blir lite bättre smak på det hela, tomater, jordgubbar, mozarella vilket är det bääästa som finns och sen toppar jag det hela med fikon balmsamvinäger som jag fall för när jag var i Göteborg hos mina kusiner samt lite parmesanost.

Ett tips till alla sallader är mozarella för det är såå gott och gör det lite matigare. Hoppas ni gillade det och sugna på att testa!


Mitt namn är Hanna & är 16 år, bosatt i Skåne. I min blogg får du ta del av min vardag, träning, min kärlek till mode, mitt shopping beroende och en massa annat.

Hoppas du trivs ♥

   

       

 

    




Ovido - Quiz & Flashcards