hannahakansson -

Alla inlägg under januari 2013

Av Hanna Håkansson - 31 januari 2013 20:08

Eftersom videofyme inte vill sammarbeta med min video så tänker jag skriva svaren istället, bättre än inget eller hur? Fast kanske inte lika roligt som en video precis, men here we goo!


Kan du inte lägga upp "dagens outfit" bilder? - klart jag kan, gör det dom dagar jag hinner och försöker göra det så ofta som möjligt.

Favorit Ben & Jerry's glass? - Baked alaska, Half baked och The Vermo Monster

Favorit färg? - Vit, beige & rosa.

Favorit blogg? - Kenzas, Andrea Hedenstedt, Bianca Gonzalez, l0ve.blogg.no & auroramohn.blogg.no

Favoritmat? - Kycklingsallad och Africana ( en sorts gryta )

Favoritfilm? - LOL, The Last Song, och några andra men kommer inte på haha.

Favoritdjur? - Hund tror jag, egentligen no idea.

Favoritland? - USA, England & Sverige.

Favoritartist? - Ingen aning, gillar så många olika.

Favoritlåt? - Just NU är det nog "Feel this moment-Pitbull feat. Christina Augilera & Take You, As long as you love me - Justin Bieber Acoustic Versions, It's a Wrap - Zara Larsson.

Favoritbok? - "Tillsammans" serien, bästa!

Vad har du med dig till skolan som du inte kan vara utan om du måste säga bara 5 saker?

- Min mobil, hörlurar, tuggummi, parfym & handkräm.

Hur dags går du upp på vardagar när du ska till skolan? - Klockan 06.00 ringer min klocka.

Hur länge har du gått på innebandy? - Ca två år har jag spelat innebandy, ångrar inte att jag började. Man kan säga att jag lever för det.

Vad e ditt motto? YOLO and Britney Bitch eller ahaha? - Först och främst så ska jag förklara för er att Elin har skrivit denna frågan och när "Scream and shout" låten med Will.i.am & Britney Spears kom ut så älskade jag och Elin den låten och sjöng den hela tiden, och sen sa jag hela tiden Yolo M Britney Bitch och därav skrev Elin det i frågan. Men mitt motto är att väl att ta vara på varje dag som kommer och göra det bästa av den eftersom den dagen kommer inte i repris. Har även ett annat motto:

If you can dream it, you can do it.

Har du färgat eller slingat dit hår någon gång? - Nope, all natural.

Vad är det tråkigaste & roligaste med att gå i 8:an? - Det tråkigaste är nog alla läxor & prov som ibland kan det bara vara vädligt lite läxor i veckan och ibland proppar lärarna dom fulla så man inte har tid till något annat. Det roligaste är att man får överskåp i skolan ^^ Man har det i åttan & nian, och i sexan & sjuan har man underskåp. Fast det finns ändå vissa åttor som oturligt nog får underskåp vilket verkligen inte är rättvist.

Kan du berätta allt för dina vänner alltså dom du litar på? - För det mesta ja, men bara för mina närmaste och det finns en person som vet exakt allt om mig och det är Elin. Men det är inte så konstigt eftersom vi har varit bästavänner hela livet.

Var handlar du oftast kläder? - H&M, Hollister, Mq, Gina Tricot, Vero Moda & BikBok. Men nu har jag blivit intresserad av massa andra märken lite dyrare liksom.

Vilken är din favorit outfit? - Kommer inlägg om det!

Kan du förklara din kärlek till Hollister? - Haha, nej inte fullt ut. Men dom har så himla bekväma kläder och bra kvalite'. Även fast jag inte har så många plagg därifrån men hade kunnat handla en hel del därifrån.

Viker du eller knövlar ihop ditt toapapper? - För det första, typsikt fråga från Elin haha. Men jag kör på vikt, perfekt ska det va, haha.

Vad är ditt/dina nyårslöften? - Se här -> http://hannathatsme.bloggplatsen.se/2012/12/31/9230200-new-years-resolutions/

Justin Bieber / One Direction - JB

Om du fick välja mellan smink eller plattång, vad skulle du valt då? - Smink faktiskt, egentligen är jag jätte noga om mitt hår är platt osv, det är mina kompisar väl medvetna om. Men jag klara mig faktiskt utan plattång.

Hur länge har du bloggat? Varför stannar du kvar på bloggplatsen och bytar inte till nå¨gon lite kändare hemsida som tex blogg.se? Vilka fotoredigeringsprogram använder du? Btw fin blogg :) - Jag har bloggat i lite mer än 2 år. Jag vill egentligen ha blogg.se men jag suger på HTML-kodar och sånt, skulle mer än gärna vilja lära mig om det. Dessutom är det mycket snyggare på blogg.se och utan reklam osv. Men samtidigt känner jag att jag har så mycket minne och så mycket samlat här i denna bloggen eftersom jag har skrivit i den sedan 2011 och då vill jag inte bara lämna den. Jag tycker ändå att genom tiden så har bloggplatsen "uppgraderat" sig så man kan göra sin blogg hyfsat fin iallafall. Jag använder mig utav Picasa 3 & picmonkey, riktigt bra! Tack så hemskt mycket :)

Hejsan! Ville bara börja med att säga att du har en grymt fin blogg :) Jag undrar vilka produkter du använder för att få ditt hår så glansigt? ÄÄLLSKAAR ditt hår! Kram.

- Tack så mycket, brukar få komplinger för mitt hår. Som sagt så har jag inte slingat eller färgat eller gjort något med det. Men har gjort ett inlägg om mina hårprodukter jag använder, så kika in här ->

http://hannathatsme.bloggplatsen.se/2013/01/03/9229929-produkter-jag-anvander-till-mitt-har/

Vad gav du dom för julklapp i din familj? Vilken var den bästa julklappen? Vilken klass går du i? Vad e det pinsammaste du gjort? Tack för en grym blogg:)  - Mamma & pappa ville inte ha något sa dom eller att det inte behövdes att jag skulle köpa till dom men jag ville ändå köpa något till dom men jag kom inte på något så köpte aldrig. Men till min bror så köpte jag en t-shirt.

Den bästa julklappen/julklapparna var nog mitt stativ till kameran och fjärrutlösaren, JB- parfym och min Dock till mobilen. Samt hollister presentkortet. Kommer verkligen inte på något just nu, utan vi kan säga att jag gjort en del pinsamma saker ja, haha. Åhh blir så glad, tack så mycket.

Om du var fast på en öde och du fick ha med dig fem saker, vad skulle då det va ? :)

- Haha, gillar inte såna här frågor, så svåra att svara på . Men om jag måste välja så hade jag tagit med mig min kudde, mat & dryck, mobilen och en trollkarl som kunde trolla hem oss igen, haha!!

Hur många läsare har du ? Är du nöjd med din blogg? :) - Per dag har jag omrking 60-95 ungefär det varierar väldigt mycket & ofta. I månaden har jag omrking 600-700. Ja det är jag. Känner just nu bara för en ny header, men för övrigt är jag relativt nöjd!

Är du kär? - Ja.

Vem är dina närmsta vänner? - Elin, Moa, Sanna, Sara, Vilma & Hilda.

Vad fick du i julklapp? - Var tänkt att jag skulle göra ett inlägg efter julafton men det blev aldrig.

Har bilderna på datorn men har aldrig hhaft lust att visa, sorry.

Kan du inte göra en video varje söndag där du visar alla outfitsen från veckan. Asså du filmar oufitsen varje dag sen sätter ihop filmen på söndagen? - En jätte bra & kreativ ide, men jag har tyvärr inte tid i veckorna att filma. Utan endast fota lite då och då, knappt det. Men kan se att göra det under sportlovet då vi är lediga :).

Varför ville du konfirmeras? - Jag gör det främst för att jag vill umgås med mina vänner men även för att vi ska resa och såklart alla presenterna man får. Jag tänkte liksom, jag är döpt och varför inte fullfölja med att konfirmera mig också? Det är ju inget så här så tar så himla mycket tid utan det är oftast faktiskt roligt ibaldn på vissa möten och utflykter osv. Eftersom dom jag går med förutom en som ändå ör min kompis nu, har jag gått i samma klass med sen i 0:an till femman, men när vi började sexan så splittrades vi vilket var så synd eftersom vi var bra klass med mycket bra gemenskap.

Så det är liksom kul att känna oss eller en del av oss samlade igen.

Kan du svara i ett videoinlägg? - Skulle göra det, men som sagt så funkar inte videofyme på min dator för tillfälligt.

Favorittröja? - Helt klart denna, en stor favorit!  

Vilka bloggar följer du? - Skrev dom flesta där uppe innan, men självklart följer jag andra också och mina kompisars såklart.


Så där det va alla frågor, blev ett väällldddiiigtttt långt inlägg men hoppas ni är nöjda.

Bara roligt att svara på så många frågor! Kram












Q/A
Av Hanna Håkansson - 31 januari 2013 11:46

 

-Collage by me  


Hejsan, hoppas ni mår bra idag. Det gör inte jag i alla fall, min bror har precis varit sjuk & nu blev det min tur. Inte så passande precis, men får försöka göra det bästa av det. Ska i alla fall försöka plugga & vila så mycket som möjligt idag. Men nu ska jag ta och fixa lite lunch, hörs sen!

Av Hanna Håkansson - 31 januari 2013 11:44

 

Av Hanna Håkansson - 30 januari 2013 21:22

Har spenderat mestadels av min tid ikväll till att plugga. Egentligen är provet på onsdag, alltså om en vecka. Men har har en del att göra i helgen så ska försöka hinna så mycket som möjligt nu i veckan, men nog om skolan nu. Fixade nyss en smoothie och nu Face timar med Sara, riktigt roligt.

Ska lägga mig i tid ikväll är så fruktansvärt trött, annars kommer jag va helt död imorgon.

Måste dricka färdigt min älskade smoothie nu, puss & godnatt!


Av Hanna Håkansson - 30 januari 2013 15:48

Innan idag fick jag reda på att jag vunnit tävlingen som jag var med i på www.sarapiper.blogg.se och jag vann ett par Victoria Secret hörlurar, hur glad är jag inte, riktigt glaad. Brukar inte vinna tävlingar även fast detta va den andra jag va med i på någons blogg.
Längtar tills dom kommer!

Av Hanna Håkansson - 30 januari 2013 15:24

Hejsan. Sitter just nu på biblioteket med Sara & pluggar samt dricker världens godaste chai latte, älskar det. Perfekt kombo med plugg också, mysigt. Tar bussen hem om en kvart ungefär och när jag är hemma ska jag fortsätta att plugga. Hörs lite senare!

Av Hanna Håkansson - 30 januari 2013 09:13

Godmorgon, ni får en slarvig outfit bild som jag tog innan jag stack till bussen. Idag är det onsdag och det är kort dag. Efter skolan ska jag till stan med Sara & Linh. Sen ska jag plugga resten av kvällen. Uppdaterar så mycket jag kan under dagen, kram!

Av Hanna Håkansson - 29 januari 2013 22:12

 

Hade bara tänkt slänga in ett snabbt inlägg innan jag tänker somna. Träningen gick i alla fall hyfsat bra, vi körde mest skott & teknik. Börjar få kontroll över mitt nya blad nu, mitt andra sprack för ungefär två veckor sedan och dagen efter fixade pappa ett helt nytt blad men samma som innan eftersom jag trvis så bra med det och det är det bästa jag haft. Men nu tänker jag sova, godnatt på er ♡


Mitt namn är Hanna & är 16 år, bosatt i Skåne. I min blogg får du ta del av min vardag, träning, min kärlek till mode, mitt shopping beroende och en massa annat.

Hoppas du trivs ♥

   

       

 

    




Ovido - Quiz & Flashcards