hannahakansson -

Alla inlägg under april 2011

Av Hanna Håkansson - 25 april 2011 20:31

Hej, nu är jag äntligen hemma igen !

Bilturen va som sagt dryg, jag är väldigt trött nu, har packat upp allt och fått i mig lite mat. Resten av kvällen blir att slappa och tv såklart.

Hade tänkt säga att  alla videosarna får ni någon gång i vecka p.g.a att det va väldigt dålig "internet" i sälen och alla bilder från min kamera också.

Men iaf så säger jag att detta va det BÄSTA påsklovet :D Hoppas ni har haft en lika rolig Påsk som jag och Josse, jag pallar inte skriva om gårdagen idag elr vad som hänt idag för jag är jo väldigt trött . Men om ni går in på Josses blogg så ser ni vad vi gjorde i lördags, www.josefinepettersson.bloggplatsen.se !

Skola imorgon, inte något som frestar precis . Men det ska bli roligt att träffa alla vänner och så .Tror inte att vi får läxor utan detta blir väl typ en "ta det lugnt vecka"

Jag skriver imorgon när jag kommit hem .


PUSS<3

 

Bara en liten bild på mig och Josse :D

  

Jag ser lite rolig ut, men det bjuder jag på :P

 

 


Av Hanna Håkansson - 23 april 2011 22:36

Tjenamos alla !

Vi hade inte tänkt skriva inlägg om dagarna utan vi gör videoklipp ist ;)

Så här kommer först ett "intro" haha skoja xD

Sen kmr alla videosarna i en blandad kompott, för annars tar det typ 10 tim (jag skojar inte) att ladda upp alla ! bara så att ni vet . ;)

Det kanske inte kommer upp idag eller senare på kvällen för att youtuber laggar och vi börjar bli trötta  men vi lovar att det kommer in någon gång under morgondagen :D

puss

// Josse och Hanna<3

 

Av Hanna Håkansson - 22 april 2011 21:58

Hejsan :)Idag e det jo långfredag, dagen har varit fantastiskt bra även om man säger att långfreagan ska va lång .Dagen började med att Tommy (josses papp) kom in och väckte oss vid åtta. Jag sov så himla gott inatt,, Josse oxå !Sen gick vi ner och åt en härlig frukost, sen va det bara att fixa sig. Sen bar det åt till backen/backarna . Så himla härligt väder asså, 18-20 grader skinnande sol och hel klar blå himmel !Vi åkte typ till tolv halv ett. Josse och jag filmade tre videos till er som ni får imorgon. En film där jag filmade när vi åkte i backen, en video när vi åker sittlift och en där vi hämtade Josses vante som hon tappade i liften haha så kul det va asså (Y' Jag har typ filmat det mesta ;)Sen när vi åkt klart åkte vi tillbaka till stugan. Då grillade Josses morfar korv . Jag åt fyra stycken !Efter maten byttade jag och Josse om till bikini. Sen la vi oss och solade så himla gött . Typ 1 och en halv timme "framsidan" sen ryggen och "baksidan" 1 och en halv timme . Alltså totalt 3 timmartyp. Sen efter det gick vi in och kollade lite tv och sen gick vi upp på vårt rum en stund och tog det lugnt och vilade en liten stund . Sen var det mat, spaggetti och köttfärssås mums..Sen duschade vi iaf jag och Josse för att få bort all solkräm vi hade på kroppen.Efter det stack vi till Kaisers skidbod asså med saker till skidor och snowboard. Josse hittade en as snygg snowboard hon ville ha. Så hon la undan den tills lördag så hon ska köpa den :)Sen va vi en stund på after ski och lyssnade på musik och drack varsinn iskall Coca Cola .Vi va en runda inne på ICA oxå.Stack sen hem och Josse och jag va ute på en fotorunda. Fotade en massa fint, kmr bilder nästa vecka ;)Alla barnen påskfixade lite, vi gjorde ett litet hål i toppen av äggen sen tömde vi äggen på gulan och vitan sen målade vi dom och vi gick ut och plockade ett par kvisstar som vi satte i hålet på äggen. När Gustav och Alice hade lagt sig så badade jag, Josse och Josses lillsyrra Julia Jaccuci vi hade bubblor på och helt släckt förutom att vi hade fyra tända ljus myssss :)Sen kollade vi en stund på tv och snackade med hela släckten elr vad man ska säga :PVid typ kvart i tio gick jag och Josse upp på vårt rum och hade mys med lite godis och vi kollade lite i Frida tidningar. Nu ligger vi i våra sängar och tar det chili, snackar och jag skriver inlägg från Josses iPhone för vi pallade inte starta datorn .Vi ska ta det lugnt resten av kvällen .Men jag önskar er en riktigt bra Påskafton imorgon :D Kanske nt blir ngt långt inlägg imed att det är Påskafton. Men videosnar får ni iaf !! Vi hörs,GLAD PÅSK<33 PUSS

Av Hanna Håkansson - 21 april 2011 21:53

Hej !!

Jag hade tänkt berätta om sälen resan elr resan till sälen imorgon, för jag orkar inte nu men hade iaf tänkt säga lite till er vad som hänt under dagen ;). Men jag hoppas ni andra har ett skönt påsklov och jag önskar er en riktigt Glad Påsk :D

 Men jag skulle bara slänga in ett litet inlägg för att ni ska veta att jag e framme. Kom fram vid halv tre, gick ändå ganska snabbt och så. Men bilresan e jo som sagt dryg -.- Men det ska man inte tänka negativt på, för resan elr semestern här uppe e helt underbar. Snö i backarna och strålande sol + 18 grader typ. Så härligt, och man blir jätte brun när man åker i backen (i ansiktet iaf) för solen reflekterar med snön och då blir man dubbelt så brun. När vi kom fram så hälsade vi på "hela" Josses släkt elr det va hennes, morbror, moster, mormor och morfar och kusinerna Alice 1 år och Gustav 4 år . Dom två e hur söta som helst ! Vi har lekt lite med dom och så. Men när jag Gustav och Josse va ute och gick en runda + Gustavs och Alices hund Chilli så gick vi vid en bäck och jag gick liksom på gräs men helt plötsligt åkte jag ner elr trampade ner i typ gegga och ISKALLT vatten med ena benet . Inte så kul men ändå roligt för det e början på mitt och Josses "äventyr"  här i Sälen tsm ;D

Men sen har vi varit och hyrt pjäxor, skidor och stavar. Fast jag har sånt multigrej så jag kan gå in och byta till snowboard när som helst så jag kan typ shifta. Josse har oxå det, men hon åker mest snowboard och jag skidor men jag ska testa på snowboard så det ska bli väldigt spännande ! På tal om något helt annat så tänkte jag bara säga att jag har med mig min kamera men jag glömde sladden som man laddar in i datorn så alla bilderna från kameran kommer någon gång i nästa vecka när jag kommit hem. Jag tänker ha med min mobil i backarna och fota, så bilder får ni iaf. Har inte glömt sladden till mobilen så det e bra så ni får bilder undertiden .

Jag hade även tänkt berätta att jag och Josse skulle filma varandra i backarna bara på skoj och även filma en "lektion" hur man åker snowboard om ni vill veta. Vi kommer oxå ge er videoinlägg nästan varje kväll, både på min och Josses blogg.

Josses blogg är www.josefinepettersson.bloggplatsen.se så gå in där oxå och kolla,  även om vi typ skriver om samma sak dom närmaste fyra dagarna :P


Men vi hörs imorgon kväll, kanske hinner med ett inlägg i backen från Josses iphone vem vet ;) Men isåfall blir det bara typ: Nu sitter jag i backen och ska ta en fika :)

Det kmr inte bli så långt´, men det e jo ändå roligt att läsa vad vi gör .


PUSS<3



Av Hanna Håkansson - 19 april 2011 15:22

Härligt väder ute, åhh 14 grader i solen gött !!

Har solat lite, och jag har fått jätte ont i tänderna det spänner skit mkt ;|

Sen blir det träning ikväll (Y'

Jag hade tänkt elr jag har gjort en sån "hejdå" bild elr vad man ska säga.

Fiin tycker jag den blev, tänker lägga in den i varje inlägg elr försöka iaf !

Har inte så mycket mera att skriva precis, men jag skriver nog lite senare efter jag ätit och innan jag ska dra till träningen !


PUSS  

  

Av Hanna Håkansson - 19 april 2011 10:11

Hej på er,

Steg upp vid åtta skulle till tandläkaren, dom satte in gummiringar mellan tänderna alltså inte alla. Det gjorde inte alls ont, sen nästa vecka ska jag dit igen och sätta en sporre (metallplatta) i gummen . Men jaa, som sagt ni som inte vet så ska jag ha tandställning .

Idag ska jag nog ta det lugnt och kanske fota lite, va ute. Vi får swe vad jag hittar på :D


Jag lovade ett inlägg igårkväll men jag va hos en kompis till typ kvart över nio och sen när jag kom hem så duschade jag och mös framför tven.

Men jag har precis gjort ett litet collage till er.

Här e mina nya Converse.


  

Vad tycker ni ?

Kommentera ;)



Ska fixa ett par bilder nu och lyssna på musik. Men vi hörs senare idag .


PUSS PÅ ER<3

Av Hanna Håkansson - 18 april 2011 18:30

Hallojsan ;D


Varit en lugn och skön dag, varit ute med Elin och chillat i solen.

Vid halv fyra kom Sara och Oskar Dahlsjö, vi byttade om och sprang ut och joggade. Dom joggade typ 4 km, jag typ 2,5 för jag fick så jvl ont i min häl. Dren börjar spöka igen, det va så bra ett tag innan men ja. Sen joggade vi till Oscar (eklind) så han följde oxå med . Gött, sen va vi hemma hos mig på studsmattan och Oskar hade med sin kinderägg så dom typ satt och lekde med grejerna som va i äggen ;)

Mys, sen stack dom hem vid typ kvart i sex.

Mamma kom hem med nya vita converse till mig, hennes arbetskompis hade varit i USA så hon hade köpt dom till mig där. Jag har fotat dom men bilderna kommer upp lite senare. Nu sitter jag lite vid datorn och slänger in ett inlägg till mina söta läsare !


Veckan ska jag jo lägga in, så den kommer här :)



  



Ska ut en runda nu, vi hörs lite senare :D


PUSS

Av Hanna Håkansson - 18 april 2011 10:41

Godmorgon på er bebisar ! <33


Påsklov nu as skönt, helgen har bestått av Elin. Vi har sovit över, och varit hemskt flummiga ;)

Jag ska inte göra ngt speciellt, ska fixa lite grejer och så.

Sov till typ halv elva skönt. Kanske typ kvart över tio men men !

Nu ska jag gå och fixa mig, vädret är helt underbart. Måste ut i solen sen, sola + fotografera. Men vi hörs lite senare,


PUSS




Mitt namn är Hanna & är 16 år, bosatt i Skåne. I min blogg får du ta del av min vardag, träning, min kärlek till mode, mitt shopping beroende och en massa annat.

Hoppas du trivs ♥

   

       

 

    




Ovido - Quiz & Flashcards